B119 Ceres Oranje / Deep Magenta
Het getal 20 is zeer belangrijk geweest dit jaar, in Aura-Soma is de fles 20 het Sterrekind. In zekere zin vertegenwoordigt deze fles de moeilijkheden van het kind, de schok, de trauma’s, alle moeilijkheden op de tijdlijn, voorouderlijke en in relaties.
B119 Ceres Orange / Deep Magenta
Het getal 20 is zeer belangrijk geweest dit jaar, in Aura-Soma is de fles 20 het Sterrekind. In zekere zin vertegenwoordigt deze fles de moeilijkheden van het kind, de schok, de trauma’s, alle moeilijkheden op de tijdlijn, voorouderlijke en in relaties. Als we kijken naar het Sterrekind (B20), dan beschouwen we ook Sandalphon (B98) als de terugkeer-reis van de 20 en de omgekeerde van Echo (B118) ; er is een gevoel dat in Ceres iets heel belangrijks het potentieel heeft om onderste boven gekeerd te worden. De Rood/Violet B19 doet me altijd denken aan George Harrison’s lied, “Leven in de materiële wereld”. Het is bijna alsof iedereen op de planeet hiertoe wordt uitgedaagd. Hoe leven we in 2020 in de materiële wereld ? Onze hele kritische beschouwing is veranderd en getart.
Er is ook de ‘fysieke redding’ (physical rescue) binnen de 19, de 1, die ons toont wat er moet gebeuren, hoe het is dat als we iets anders willen, we verantwoordelijkheid moeten nemen, hetzij binnen de lichamelijkheid of in wat we kiezen om te manifesteren.
Laten we ook even kort kijken naar de 11/89 waarmee duidelijk een relatie is op kleurniveau (Rood/Diep Magenta), deze heet de ‘Energy Rescue’ en ongetwijfeld zal Ceres ook wel de ‘Shock Rescue’ worden genoemd. Laat ons eens bekijken hoe deze nuttig zou kunnen zijn met betrekking tot heling van de tijdlijn, zowel voor onszelf in dit leven alsook de oorzakelijke factoren zowel genetisch als voorouderlijk, die ons gebracht hebben waar we nu zijn, die opnieuw moeten geëvalueerd worden.
De zaden die geplant werden in het verleden, die ons geleid hebben naar de situatie waarmee we nu geconfronteerd worden. Deze fles geeft ons een enorme mogelijkheid van genezing van het trauma en de shock, niet alleen voor het incarneren in deze tijd, maar ook door de mogelijkheid om de zaden van licht en gelukzaligheid te kunnen planten voor diegenen die nog komen. De 11 is altijd een deuropening, de reeks die zich heeft ontplooid met de 11 vooraan van 110 tot 119 biedt ons deuropeningen. De 119 moet een dieper niveau van meditatie (B9) zijn, van mindfulness en bezinning om inzichten te verwerven door oefening. Om ons eigenste zelf te redden terwijl een wekker afgaat op de tijdlijn. De meditaties die we tijdens de afgelopen maanden gedeeld hebben in het netwerk van Aura-Soma moeten een bijdrage zijn, hoe klein ook, naar de oplossing. Het potentieel door het verkrijgen van inzicht is dat dit een bron wordt voor het licht dat binnenin aanwezig is. Omdat de 119 gerelateerd is met de 10-Ster geeft dit aan dat deze te maken heeft met de diepere aspecten van ons Wezen, waarnaar we zouden kunnen verwijzen als naar het derde lichaam. Wat voorbij het denken (9 Ster) en het voelen (11 Ster) ligt, is ons Zijn. De 10-Ster spreekt ook over de oorzakelijke aard, “zoals we planten, zo zullen we oogsten. “ Dit is zo’n sterk thema met Ceres, zij is de Godin van de Oogst en de verzorging en het planten van het zaad.
Elke gedachte en elk gevoel draagt een frequentie, een zaad voor iets dat er is om uit te stralen in de wereld, hoe het is dat we met onze intentie de planten kunnen laten groeien die we echt willen, liever dan de onbewuste manipulatieve neigingen.
Ceres is binnen de Romeinse mythologie bekend om de liefde van de moeder, het verzorgende van de moeder. Hoe we door de komst van Ceres de relatie met de moeder zouden kunnen helen, waarbij de moeder zowel onze fysieke moeder kan zijn als het wezen van de Aarde, Gaia. Deze relatie is van het grootste belang voor de toekomst en hoe het is dat het allerdiepste geluk (Oranje) kan ontstaan als we die relatie begrijpen, wat ze van ons vraagt. De Diep Magenta in de basis is ook een indicatie van hoe kritiek de situatie is op dit moment in de tijd, de Diep Magenta bevat alle kleuren, de liefde van boven en de liefde in de kleine dingen, terwijl die ons de mogelijkheid geeft om dat alles tot de volheid van Oranje te brengen.
Laat ons ook zeggen dat we in de 119 een ander aspect van de 20 kunnen zien als de spirituele redding (0) van de Godin (2), dit is zo specifiek met Ceres, hoe we onszelf in de eerste plaats moeten koesteren om de moederlijke liefde in onszelf en voor onszelf te vinden, om het moederlijke zaad te vinden om datgene in onszelf te voeden dat niet geliefd is geweest.
Er is een licht op het einde van de tunnel waar onze relatie met de tijd verandert wanneer we het moment ingaan zonder aarzeling. In wezen is ieder moment vrij, en het is alleen wat we inbrengen in het moment, van conditionering of de geesten van het verleden, dat de energie van het moment bederft. Ceres biedt ons de mogelijkheid om los te laten en troost te vinden bij Uriel (de Terugkeer-reis van de 19, de 97) om duidelijkheid te krijgen over de wijsheid die vanbinnen ligt.
Ceres, de dochter van Saturnus en Ops, die Titanen waren, en gelijkwaardig aan Demeter in de Griekse mythologie, was één van zes van de eerste Goden, samen met Pluto (of in de Griekse mythologie, Hades), Vesta (Hestia), Neptunus (Poseidon), Juno (Hera), Jupiter (Zeus), haar broers en zussen.
Het beroemdste verhaal met betrekking tot Ceres gaat over haar dochter, Prosperpina, die door Pluto gestolen werd naar de onderwereld. Ceres, die helemaal kapot was door het verlies van haar dochter, zocht onvermoeibaar terwijl ze haar ‘plichten’ verwaarloosde wat leidde tot droogte en hongersnood. Toen ze vernam dat haar dochter in de Onderwereld was, smeekte ze om haar vrij te laten, Pluto gaf toe doch slechts voor 6 maanden per jaar. Dit compromis resulteert in onze seizoenen, de wintermaanden zijnde de tijd dat Prosperpina in de Onderwereld is en Ceres naar haar dochter verlangt en de glorieuze, vruchtbare zomermaanden vertegenwoordigen Ceres die bulkt van vreugde omdat ze herenigd is met haar geliefde dochter.
Ceres beschermt de overgangen van vrouwen, van meisje naar vrouw-zijn, van ongehuwd leven naar gehuwd leven en moederschap. Ceres kan ook herkend worden om de overledene bij te staan in diens overgang naar het hiernamaals wanneer passende riten geboden worden.
De etymologie van ‘Ceres’ wordt beschouwd als ‘kerh’ wat betekent ‘grootbrengen, verzadigen of voeden’.